PH-KWI

De PH-KWI is gebouwd in 1989 bij Aerostar S.A. in Roemenië. Onder de registratie UR-BFP met call sign ‘Yellow 71’ heeft hij heeft dienst gedaan in de Oekraïne als een primaire trainer in de DOSAAF van de voormalige Sovjet-Unie. Met nog geen 600 vlieguren is het vliegtuig opgeslagen. In 2003 heeft het vliegtuig een volledige restauratie ondergaan bij Termikas in Litouwen en werd het toestel geregistreerd als LY-AOY. Daarna begon een tweede leven in de UK onder registratie G-ETHI. In 2008 verhuist de kist naar Nederland, eerst onder de Russische registratie RA-3513K en vanaf 2013 in het Nederlandse register als PH-KWI. Het vliegtuig is nog vrijwel origineel uitgerust met een Vedeneyev M14P 9 cilinder radiaalmotor en een Russische V530T-D35 propeller. Extra zijn de twee additionele brandstoftanks in de vleugels. De kist is voorzien van een klassiek Russische licht/donker grijs met een hemelsblauw onderkant camouflageschema uit WW2 met een rode driehoek op de neus (cowling) en een griffioen met witte bliksemschicht op de zijkant.